...........................................................................................................

DOSSIER

dijous, 10 de febrer del 2011

Festivitats de la Xina


Anava caminant per la zona del port de Cambrils pensant en les musaranyes, quan em vaig parar en un aparador on, (encara que sembli una casualitat massa gran per a ser veritat) vaig veure reflectida la porta davantera d'un restaurant xinès; amb les seves llanternes grans, rodones i vermelles que els caracteritzen, junt amb el tigre "d'or" que tenen a l'entrada.

Doncs bé, a mi m'agrada viatjar molt, i sempre he pensat que m'encantaria anar a un país oriental com la Xina o el Japó. I aquest mateix pensament em va vindre al cap en aquell moment. Vaig dir-me: és cert que sabem què és la Xina, on està i algunes característiques més; però el que no sabem, és que les seves festivitats en honor a que són celebrades ni quan. És cert que coneixem aquestes desfilades on apareixen enormes dracs de tela sinuosos que es transportat per unes quantes persones sota, però, realment sabem que representa aquest drac?

Ara pensareu, i aquesta per què en solta tot aquest rotllo si no al cas?
Doncs bé, en pensar en això de les festivitats, vaig entrar al YouTube i em vaig informar una mica per veure el significat d'aquestes festes, i això és el que vaig trobar:



http://www.youtube.com/watch?v=x7T34VPIhCA -La part de les tradicions comença en el minut 3.50 fins el minut 6.00. Explica algunes festivitats que no sabia ni que existien.

http://www.youtube.com/watch?v=QWjP8TY5y90 -Explica un home no tipus professional, l'any nou a Beijing, capital de la Xina, i una mica el panorama que s'observa.


No he posat tots els enllaços a vídeos per a no allargar-lo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada