Molta gent és pensa que la fotografia és una cosa fàcil, veus una imatge interessant, apretes el disparador i foto feta. Això no és així, si analitzem una bona fotografia o qualsevol fotografia publicitaria podrem observar que seguiex uns esquemes. La il•luminació no és la mateixa a tots els punts de la imatge, la col•locació dels motius dins la fotgrafia segueix uns patrons, etc… I tot això és comunicació no verbal.
Tot seguit analitzaré dues fotografies, en una em fixaré en la il•luminació i en l’altra, al següent article, en la composició.
Bé, primer de tot cal dir que he triat una imatge a l’atzar he posat “imagne publicitaria” al google i és el primer que he trobat.
En aquesta imatge, en el primer que et fixes és en la noia que va vestida de blanc, perquè és la més il•luminada de la imatge, és la que porta el vestit del que és vol fer promoció. En segon lloc en el paissatge, que també està bastant il•luminat però no destaca tant perquè està en segon pla i desenfocat. I per últim en la segona noia que està menys il•luminada que la primera per no prendre-li protagonisme. Els dos policies no atreuen gaire l’atenció perquè a part d’estar més foscos que els motius principals de la imatge, només serveixen per omplir-la.
Bibligrafia:
Llibre: Fotografia digital de alta calidad, de Jose María Mellado.
...........................................................................................................
Context geogràfic
Tradicions
Tradicions
View more presentations from Prestatgeries de l'IES La Mar de la Frau
La fotografia
La fotografia
View more presentations from Prestatgeries de l'IES La Mar de la Frau
diumenge, 13 de març del 2011
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
És un article molt ben justificat!
ResponElimina